Omdømme i toppklasse

Det norske folk har tillit til og liker Infinitum. Det viser omdømmemålingen Traction, som gir selskapet en omdømmescore på 82 og dermed «svært godt omdømme» gjennom 2023.
Bilde til Omdømme i toppklasse
SVÆRT GODT OMDØMME: Infinitums direktør for informasjon og marked, Randi Haavik Varberg, kan sammen med rådgiver Miriam Gressli Edvardsen fra Apeland konstatere at Infinitums omdømme i 2023 var svært godt.

– Vi er avhengige av tillit, og at folk liker oss. Derfor måler vi omdømmet løpende, forteller Randi Haavik Varberg, som er direktør for informasjon og marked i selskapet. Hun er svært fornøyd med den gode scoren, som plasserer Infinitum i øverste sjikt blant norske bedrifter.

Omdømmemålingen skjer løpende i et Norstats panel gjennom hele året, og gir selskapet en omfattende oversikt over hvordan befolkningen opplever Infinitum.

I toppklasse
Kommunikasjonsselskapet Apeland måler omdømmet til over 100 bedrifter og organisasjoner løpende. Infinitum er blant selskapene som kommer best ut.

– Infinitum har en omdømmescore over 80, som betyr svært godt omdømme. Bare en håndfull selskaper, som Vinmonopolet, Finn.no, Tine og Vipps har samme posisjon i befolkningen, forteller rådgiver Miriam Gressli Edvardsen i Apeland.

En analyse av resultatene viser at Infinitums omdømme er litt bedre blant kvinner enn blant menn, og bedre blant de under 40 år enn de over.

– Det er ganske vanlig at kvinner og yngre er mer positive til selskaper, men Infinitum står sterkt i alle grupper. I tillegg til en god omdømmescore, som baseres på emosjonelle spørsmål, får selskapet svært god score på rasjonelle spørsmål om kvalitet, ledelse, innovasjon, etikk og klimainnsats, forteller Edvardsen.

Klimaeffekten oppfattes
Rådgiveren forteller at Infinitums score på området klimainnsats er blant de beste som er registrert i Traction.

– Mange selskaper blir ikke trodd når de forteller at de bidrar til å løse klimaproblemene, men Infinitum blir det. Folk har oppfattet at panting bidrar positivt, sier Edvardsen.

Randi Haavik Varberg setter særlig pris på disse resultatene.

– Panting bidrar til lavere forbruk av materialer, lavere energibruk og mindre utslipp. Alt er bra for klimaet. Det er dette vi forsøker å formidle i vår kommunikasjon, og resultatene i Traction bekrefter at budskapene når fram, konkluderer Varberg.  

Les også