infinitumSkjermbilde 2020-09-02 kl. 14.53.15
infinitumSkjermbilde 2020-09-02 kl. 14.53.15

Utforsker miljøtiltak som tilsvarer å pante én flaske

Det kan være kjedelig å bære den tomme brusflasken fra trikken til butikken, men alternativene er enda kjedeligere. Dette illustrerer Infinitum gjennom en serie på seks kampanjefilmer.

– Å pante er sannsynligvis det enkleste og mest effektive du kan gjøre for miljøet. Under konseptet «Infinitum Utforsker» har vi lansert et knippe filmer, som alle utforsker miljøtiltak som sparer akkurat like mye energi som å pante én flaske, sier Randi Haavik Varberg, direktør for Informasjon og marked i Infinitum.

– Vi tror mange tenker «den ene flasken eller boksen er ikke så farlig», men den ene flasken eller boksen blir til 145 millioner flasker og bokser som ikke blir pantet, men går i restavfallet. Til sammen blir det mye tapt energi og verdifullt materiale, forklarer Haavik Varberg.

Drasser kofferter fem kilometer til hytta
I mars kom den første filmen i Infinitums kampanje «Miljøtiltak som tilsvarer å pante én flaske». Den viste et ungt par som spiser frossenpizzaen frossen, som et miljøtiltak i stedet for å pante én flaske.

I løpet av våren og sommeren har ytterligere fire filmer blitt vist. I disse filmene sammenlignes det å pante med å dusje i kaldt vann, droppe hårføneren, ikke lade mobilen på 70 dager, og å slå av lyset i to dager.

I september vises den sjette og siste filmen i kampanjen, både på tv og på nett. Der vi møter en familie som drasser med seg kofferter og bager over en elv, på vei til hytta. I stedet for å pante én flaske, har de valgt å spare miljøet gjennom å parkere bilen fem kilometer fra hytta og gå resten av veien.

Når unge
– Gjennom Infinitum Utforsker og kampanjefilmene ønsker vi særlig å nå unge. Vi ser også i vår halvårige undersøkelse at reklamekampanjen engasjerer de mellom 15 og 29 år. Denne målgruppen når vi gjennom YouTube og nettvideo. De mer voksne gjennom TV2 og Discovery, sier Randi Haavik Varberg. 

De seks filmene i kampanjen «Miljøtiltak som tilsvarer å pante én flaske» har Infinitum laget i samarbeid med byrået ANTI, mediebyrået OMD og Filmproduksjon av Tangrystan.

infinitum from Infinitum on Vimeo.

Utforsker miljøtiltak som tilsvarer å pante én flaske

Det kan være kjedelig å bære den tomme brusflasken fra trikken til butikken, men alternativene er enda kjedeligere. Dette illustrerer Infinitum gjennom en serie på seks kampanjefilmer.

– Å pante er sannsynligvis det enkleste og mest effektive du kan gjøre for miljøet. Under konseptet «Infinitum Utforsker» har vi lansert et knippe filmer, som alle utforsker miljøtiltak som sparer akkurat like mye energi som å pante én flaske, sier Randi Haavik Varberg, direktør for Informasjon og marked i Infinitum.

– Vi tror mange tenker «den ene flasken eller boksen er ikke så farlig», men den ene flasken eller boksen blir til 145 millioner flasker og bokser som ikke blir pantet, men går i restavfallet. Til sammen blir det mye tapt energi og verdifullt materiale, forklarer Haavik Varberg.

Drasser kofferter fem kilometer til hytta
I mars kom den første filmen i Infinitums kampanje «Miljøtiltak som tilsvarer å pante én flaske». Den viste et ungt par som spiser frossenpizzaen frossen, som et miljøtiltak i stedet for å pante én flaske.

I løpet av våren og sommeren har ytterligere fire filmer blitt vist. I disse filmene sammenlignes det å pante med å dusje i kaldt vann, droppe hårføneren, ikke lade mobilen på 70 dager, og å slå av lyset i to dager.

I september vises den sjette og siste filmen i kampanjen, både på tv og på nett. Der vi møter en familie som drasser med seg kofferter og bager over en elv, på vei til hytta. I stedet for å pante én flaske, har de valgt å spare miljøet gjennom å parkere bilen fem kilometer fra hytta og gå resten av veien.

Når unge
– Gjennom Infinitum Utforsker og kampanjefilmene ønsker vi særlig å nå unge. Vi ser også i vår halvårige undersøkelse at reklamekampanjen engasjerer de mellom 15 og 29 år. Denne målgruppen når vi gjennom YouTube og nettvideo. De mer voksne gjennom TV2 og Discovery, sier Randi Haavik Varberg. 

De seks filmene i kampanjen «Miljøtiltak som tilsvarer å pante én flaske» har Infinitum laget i samarbeid med byrået ANTI, mediebyrået OMD og Filmproduksjon av Tangrystan.

infinitum from Infinitum on Vimeo.