Kåret til beste filmer i juni

Infinitums sommerkampanje ble stemt frem som det beste arbeidet i juni på Kreativt Forum.
03.08.2016

– Det er veldig morsomt at filmene våre blir så godt mottatt, sier Infinitums informasjons- og markedsdirektør, Randi Haavik Varberg.

– Filmene viser at en tom flaske er full av energi. Dersom du kaster panten i søpla, går energien tapt. Derfor er det viktig at folk panter slik at flaskene og boksene blir gjenvunnet, forklarer Varberg.

En tom halvlitersflaske inneholder nemlig mye energi, hele 0,16 kWh for å være nøyaktig. Det er like mye energi som man trenger til å kjøre en påhengsmotor i fire minutter, drive en tennisballmaskin i over en time eller bruke en barbermaskin i 25 timer.

– Det kan selvfølgelig være litt vanskelig for folk å forstå hvor mye 0,16 kWh er. Derfor har vi oversatt abstrakte kilowattimer til konkrete, energikrevende gjøremål som folk flest kan kjenne seg igjen i, sier Varberg.

Kampanjen er utviklet av ANTI og Geelmuyden Kiese. Filmene er produsert av Einar Film & Fortellinger med Aksel Hennie som regissør.

 

Se tennisballmaskin-filmen her.

Se spa-filmen her.

Se motorsag-filmen her.

Kåret til beste filmer i juni

Infinitums sommerkampanje ble stemt frem som det beste arbeidet i juni på Kreativt Forum.
03.08.2016

– Det er veldig morsomt at filmene våre blir så godt mottatt, sier Infinitums informasjons- og markedsdirektør, Randi Haavik Varberg.

– Filmene viser at en tom flaske er full av energi. Dersom du kaster panten i søpla, går energien tapt. Derfor er det viktig at folk panter slik at flaskene og boksene blir gjenvunnet, forklarer Varberg.

En tom halvlitersflaske inneholder nemlig mye energi, hele 0,16 kWh for å være nøyaktig. Det er like mye energi som man trenger til å kjøre en påhengsmotor i fire minutter, drive en tennisballmaskin i over en time eller bruke en barbermaskin i 25 timer.

– Det kan selvfølgelig være litt vanskelig for folk å forstå hvor mye 0,16 kWh er. Derfor har vi oversatt abstrakte kilowattimer til konkrete, energikrevende gjøremål som folk flest kan kjenne seg igjen i, sier Varberg.

Kampanjen er utviklet av ANTI og Geelmuyden Kiese. Filmene er produsert av Einar Film & Fortellinger med Aksel Hennie som regissør.

 

Se tennisballmaskin-filmen her.

Se spa-filmen her.

Se motorsag-filmen her.